Monday 13 August 2012

Persediaan hari raya

Hari raya tinggal bape hari je kan. Hujung minggu ni raya lah kita yee. Tapi dah ready ke, kuih raya, baju raya, kasut raya, duit raya,  semua la yang berkenaan raya. Bila raya je mesti kaitkan dengan yang baru-baru je semua kan.

Tapi raya kali ni pada aku tak best hokeh. Peruntukan baju raya, kasut raya, semua raya lah untuk aku tak ada. Ada tapi tak cukup, dari aku beli yang aku tak suka baik aku tak payah beli. Baju lama dalam gobok pon ada. Nampaknya masuk ni dah 2 tahun aku tak ada baju raya. Sebenarnya aku ada minat satu baju kurung moden tu, lawa. Siap bagitahu kawan aku lagi. tapi bluerkk. Dah boleh cakap babai dekat baju tu.

Masa teman adik aku beli barang raya dia semalam, aku ada nampak skirt labuh kat satu kedai tu, rasa nak beli tapi tak jadi. Tadi siang aku konon cakap kat mak aku nak beli skirt, da mak aku kata tak payah. 

Takpelah, lagipun aku dah besar. I need to understand lah kan. Raya seminggu je. Bapak aku kata "pakai je apa yang ada, yang tak ada jangan pakai." Haha. Memanglah. Ahh, nanti kalau da kerja barulah nak beli labuci yang meleret-leret pon insyaAllah boleh.

Walaupun aku tak de baju ke kasut ke tudung ke yang baru, tapi tapi tapi aku beli benda baru jugak untuk raya sebab dah kehabisan stok

Tadaaa! Last-last aku dapat jugak lipstick silky yang aku suka. Semua ni inspired dari ezzaty sokka lah ni. Dulu dia bagi lipstick dia sebab dia beli baru masa tu. Bila dah habis, aku kena beli. Lepas tu BB cream, aku suka pakai pon sebab aku guna make up ezzaty la ni hari tuh. Kan aku ada bagitahu masa aku pergi dinner ni dengan dinner ni hari tu.

Tapi kalau compact powder aku suka miyami, tapi tak tahu lah lepas ni stok miyami aku dah yang last. Biasa mak aku order kat kawan kerja dia, sekaranqg mak aku tak kerja, maybe aku akan guna jenama lain.

And brooch raya tuh ezzaty bagi sebab aku punya dah kopak tapi aku tak hantar betulkan. Ada eh brooch hantar betulkan.

Tapi ezzaty ni pemalas, hari tu dia pakai inner aku masa pergi Perhentian. Lepas tu dia malas cari kat rumah dia. Dah tu nak pulang kat aku dia pergi beli inner baru untuk aku. Pemalas punya budak cari lah dulu pentol.

Dah tak memasal aku dapat inner baru. yeayyyy

Blusher silky tu pun kisahnya masa mula-mula. Sebelum blusher yang atas ni. Dia ada beli blusher baru dekat avon, so dia punya yang silky dia bagi kat aku. Bila aku pakai sampai licin, aku beli warna yang sama.
Samalah jugak dengan eyeliner tu, dia beli lepastu aku pakai ok. Aku pon beli.

Nampak. nampak. tu maknanya aku tak suka beli cuba cuba maksudnya mencuba beli. Si ezzaty ni suka beli cuba-cuba, so aku jadi tester dulu lah. Mau tak berbulu dia tengok aku balun barang dia je. haha. Sebab tu dia selalu suspek aku je ambik barang dia kalau dia cari tak jumpa. Padahal dia letak kat mana-mana ntah. Siot je an. Kat kedai memang ada tester, cuba kat kedai kadang kat cermin dia ok, bila beli, pakai tak ok.

Tu la benda-benda sikit yang sama. Tentang make up la.
Sepit rambut ijo tu pun dia bagi aku, kata dia hadiah birthday. Setahun bapa kali lah hadiah birthday aku. Haha. Ok la Selamat Hari Raya Aidilfitri mulia.

6 comments:

  1. ok lettewww... ade gak INNER raya baruu..aku pon tadeee taww..hahaha
    tape..yang penting hargai raya yang ade.cecewahhh

    ReplyDelete
  2. sek ko sbut nme ati je
    ak xd pn
    bias gle
    huh

    ReplyDelete
  3. hahaha..aku syak dina syg aku lebih dr ko dina..die syg aku sbb die byk rmbat brg aku..nate tol

    ReplyDelete
  4. ewah ewah, sedap ko cakap aku rembat. kan aku amek sikit2, rembat secara tidak lgsg

    ReplyDelete