Tuesday 21 August 2012

1 Syawal 1433H

Before that, I want to tell you that every 1 Syawal is my birthday. My mom said i was born on Ahad Kliwon. Because of my family is java, so every day has a specific name like Isnin Paeng, Selasa Manis. Lagi apa ntah aku pun tak tahu, yang biasa kita dengar malam Jumaat Kliwon..haaa haaantu.. 

So, yesterday is Ahad Kliwon on 1 Syawal. Happy Birthday to me..Clap clap clap. Oh ya, I was born in the morning around 9am. When people sembahyang raya, lahirlah seorang bayi perempuan ke dunia ini yang menyebabkan mak aku tak sambut hari raya. Time orang bertakbir raya, time tu mak aku beranakkan aku.

My tudung jatuh kebawah sehingga memberi effect terasa seperti ustazah you
Sempatlah semalam pagi-pagi raya after sesi bermaaf-maafan, we took a bit of family picures. The pictures is not too clear because took with hp yang bermegapixel sangatlah rendah sebab kamera dah meninggal. Rasanya aku dah mention banyak kali. hehe sorry.

It's ok, nampak jugak yang penting ada kenang-kenangan.

adik, abang, mak, bapak, aku, sis IL
Still incomplete. Akak aku kena kerja pulak pagi tu sekejap, so dia balik petang sikit. Tu yang gambar dia tak ada. Sob sob.

Satu family tak ada yang beli baju raya kecuali kak ipar aku, tu pun sebab baju dia dah tak muat untuk perut yang semakin comel untuk menambah bilangan cucu mak aku. Kebetulan semua ada baju kelabu, so kita sepakat membawa berkat pakai baju kelabu. Tema jugak ape. haha




Walaupun raya pertama tak pergi mana-mana, motif lu nak ambik gambar pakai kasut pulak? Perasan gila minah ni. haha. Malu aku. Tak pe lah wa tepek jugak ah gambar perasan ni pakai baju murah First Lady. RM29.90. Yang ada sulam tu ada manik jugak banyak dengan bahagian leher pun banyak, so aku rasa sangatlah berbaloi membelinya 2 tahun lepas. Maklumlah tak de baju raya, so rewear apa yang ada<--tak pernah dengar pun rewear, haha, ahh pakai balik.

Hah, lagi satu dah tua pon aku dapat duit raya kauuu. Nanti aku bagitahu jumlah duit raya kalau aku rajin walaupun aku tahu mesti sikit gila sebab aku dah boleh dikategorikan sebagai ibu-ibu muda jelita. Yucksss

No comments:

Post a Comment