Tuesday 14 August 2012

Hope it will better

Letih gile walaupun bukan buat apa sangat. Sebenarnya aku baru balik dari hospital hantar mak aku, hari ni ada appoinment untuk injection lutut dia. Pergi pepagi woo tunggu punyalah bercinta. Nasib baik beli surat khabar boleh jugak aku membaca. 

Ye la nak kata ada smart phone, hampeh. Buat malu je, ada satu budak tu sementara tunggu kawan dia, dia punya la main galaxy note dia. Best gle. Ni aku nak bagi keluar henpon pon malu, tapi aku cuma suka kamera henpon je. ye la sebab kamera aku rosak, kalau tak, tak guna pon kamera henpon.


Mak get well soon
Nasib baik bapak aku ikut sekali, boleh teman mak aku berbual. Mak aku sakit lutut yang saintifik nya osteoartritis dimana pelincir antara tulang rawan kat sendi dah kehabisan stok. Maka doktor nasihatkan untuk ambik injection asid hyaluronate sebagai cecair tiruan untuk digantikan kat lutut.

Ubatnya kena beli sendiri sebab hospital kerajaan tak sediakan kot. Doktor akan bagi contact number supplier-supplier yang jual ubat ni dan kita sendiri pilih nak berapa ml dengan harga yang berlainan. Tapi pada aku harga semua lebih kurang.


Ok, ni lah ubat je. Nampak cecair dalam injection tu? ha secoet tu, harga dia almost RM1000. Mahal kan, bagi family aku kira mahal la. Tapi kalau baik sangat lah berbaloi tapi baik bukan maksud tak sakit, nanti dalam jangka masa yang lama, nanti lama-lama cecair tu akan habis dan kena top up lagi. Janji lutut mak aku tak sakit sudah. Lutut sakit, susah kot. Nak pergi belanja, nak berjalan pun tak boleh jauh-jauh.

Harap lepas ni lutut mak aku ada perubahan lah. Aku yang tengok pun rasa letih, kesian, lagi lah mak aku, dia punya kaki, dia yang rasa. Sebab tu aku tak kisah sangat aku tak ada preparation untuk raya asalkan mak aku boleh berjalan tak sakit sudah. Tapi dari review yang aku baca, kebanyakan yang ambik suntikan ni 3-4 minggu baru tunjukkan kesan bukan hari ni enject hari ni terus baik. Gitula lebih kurang.

Hari ni inject, nanti 4 bulan lagi follow up lagi.

1 comment:

  1. assalamualaikum, nak tanya kat mana beli ubat tue ye?

    ReplyDelete