Tuesday 5 February 2013

Tempat yang selalu saya rindukan

Rindu la sebab pergi sana tak payah pikir masalah, tak payah kerja, kerja perabih duit ada.

Iolls nak tunjuk gambar sikit (random) masa pergi Indonesia masa bulan November 2012.

Pemandangan dari depan rumah pukul 6 pagi. Kat Malaysia 7 pagi la. Depan rumah terbentang luas sawah padi.

Rumah ni adalah rumah bapak aku sebenarnya tapi boleh dikatakan rumah tinggal sebab sebelum ni tak ada orang duduk dah. Nasib baik ada sepupu aku yang duduk utk bela rumah ni.

Sawah padi depan rumah yang tak tumbuh elok. Ada yang tengah menguning memang cantik, tapi jauh sikit. Nak kena naik moto. Yang ni bukak pintu rumah terus nampak.

Arbi yang sangat manja dengan aku sebab dah 2 tahun tak jumpa. Mis u baby.


Budak-budak desa naik beskal je pergi sekolah.

Salah satu kerja aku ialah hantar jemput budak si Arbi ni pergi sekolah. Aku ada terus tak nak bawak basikal. Even he is  only 7, dia dah tahu nak iqamat time sembahyang jemaah. Hope makcik aku dapat didik arbi macam dia didik anak-anak dia.

Selain tu, aktiviti mencari natang-natang kat pantai. Tapi nan ado yang di bawa balik.

Atuk aku

Sepupu-sepupu aku

ini? aku tak kenal. jangan tanya. sengih-sengih



Sepupu-sepupu dah la kecik-kecik, ombak besar. Sakit tekak aku terjerit-jerit jangan pergi jauh-jauh. Tapi dalam versi bahasa jawa. Susah tak susah aku nak cakap.

Haa yang ini bukan sepupu, ini dua-dua anak sedara aku. Apa nama tenggiling ni? Aku pun tak tahu, ini sewa, agak mahal sebab setiap hari minggu kat pantai banyak aktiviti. So every weekend kita lepak sini.


No comments:

Post a Comment