Sunday 20 July 2014

Part 2: Engagement ijul&dna 27/6/2014

Assalamualaikum

Rasanya dah lama delay nak update pasal cerita hari berdarah manis. Manis sangat ke. Haha. Bosan golek-golek atas katil macam orang tak de tujuan hidup rasa loser juga terperap dalam bilik sebab kalau hidup dah biasa berjalan memang rasa macam ni.

Actually gambar-gambar masa tunang hari tu banyak dalam kamera tapi still tak dapat lagi kat gadis sedang bedarah manis dan berwajah manis (katanyaaaa). And the quality is better la. Tapi aku decide untuk update je la gambar dalam phone, ni pun ihsan dari kawan whatsapp dan bluetooth dari tab kakak.

So jomz uolls.

Friday 27/6/2014 adalah tarikh tunang weolls. And kiteorang decide buat majlis malam. So tak adalah rushing sangat sebab malam lepas isyak majlis tunangnya.

Lepas maghrib mak andam dan sedara sedari dah datang. Dan yang paling penting hantaran tak siap lagi, maka yang menjadi mangsa adalah kawan-kawan untuk tolong touch up kan hantaranz.

Dah siap makeup apa semua, apa lagi kawan-kawan berselfie itu haruuss sementara menunggu rombongan pihak lelaki sampai. 

Kalau nak cerita perasaan tu memang nervous la juga sebab nak tunang. Memang la orang cakap, eleh tunang je. Tapi aku bukan nervous apa, rasa segan tu ada. That's normal. Orang ramai la juga kan. Tu pun jemput jiran dengan sedara yang dekat je, kawan pun ni je 4 orang.

Sampai gambar guna henpon sendiri tak ada pun. Huk huk. Kawan-kawan aku dalam bilik sedap la posing sana posing sini. Aku tengah duk fikir, eh nak salam dulu ke baru hulur tangan, hulur tangan dulu ke baru salam. Duduk terus hulur tangan kang, gelojoh. Eh yang mana dulu. 

Pulak tu sebelum tu aku tak sempat google tatacara sarung cincin tunang untuk jadi menantu kesayangan.

Ini bakal mak mertua. Yang buat aku touching tu before sarung cincin mak baca doa dulu and sambil sarung mak selawat banyak kali.
I love u mak.

Alhamdulillah, bergelar tunangan orang.

Ok ni je gambar full hantaran dari aku untuk pihak lelaki. Bertabah je la tengok walaupun tak berapa clear. 

Last minute sembilan berbalas sembilan jadinya. Pihak lagi bawa lebih hantaran. Hantaran pihak lelaki tak ada dalam phone la. 

With maks and kaks.

Gambar dengan family ijul semua dalam kamera. Ni yang ada je.

With my family. Just adik not in the picture. 

With kak ngah. The kakak ipar to be yang kira paling rapat. :)

Kak ecah and her daughter. Banyak-banyak kakak ijul ni je yang tak pernah jumpa. Yang lain selalu juga. Thanks sanggup datang sebab dia duduk jauh juga kan. ;)

Haa. This is my friends. Kawan terdekat je sebab tunang tak nak heboh sangat. Tak la iols sedih sangat sebab ada kawan datang. Hihi

Hi, we are angaged!

Scroll cepat. Segan tak tahu nak cakap apa.

Alhamdulillah semua selamat. Doa yang terbaik.

Love is not just feeling, it's a commitment.

No comments:

Post a Comment