Friday 17 August 2012

Stoking dan kasut

Dulu masa zaman sekolah, aku memang terejal sikit masa sekolah menengah. Boleh percaya ke sikit? Setiap sekolah ada peraturan kan, then masa tu aku anggap peraturan diadakan untuk dilanggar. Aku malas nak cerita semua tapi salah satunya adalah berkenaan stokin dengan kasut. Kalau stokin mesti kena yang agak panjang dan tak boleh ada belang dan label brand tak boleh obvious sangat kan? Lepastu kasut kalau sekolah aku student biasa kena kasut kaler putih la macam biasa. Pengawas kasut kaler hitam.

Aku kalau pergi sekolah memang tak suka pakai stokin sekolah yang tak lawa tu, dah la panjang bukan jenis cotton tu. Euwwww. Memang tak suka.<--Memang perangai berlagak padahal. Aku mesti pakai stokin pendek-pendek and  favorite brand nike dengan converse. Ok dia punya cap kat stokin dah lah berkaler, lepas tu kadang stokin tu pun ada kaler-kaler jugak.

Masa tingkatan 1 tingkatan 2 boleh lepas sebab sekolah petang. Mula naik sekolah pagi cikgu disiplin sekolah aku memang garang dan terus amik tindakan waktu tu jugak. Kalau muka aku memang muka selalu lambat, kalau tak kena tangkap asyik datang lambat mesti dekat spot cek stokin aku kena bukak time tu dan terus kena campak dalam TONG SAMPAH! Wow! stokin aku!!!

Memang banyak kali stokin aku kena buang, dan tiap kali kena buang aku kena pakai kasut tanpa stokin. Esok-esok nya kadang aku rasa malas aku tak pakai stokin, sengaja aku tak pakai. Dan bila masuk Uni, aku masih teruskan jugak berbaju kurung berkasut,dan tak pakai stokin. Yang penting baju kurung kena cotton okeh. baru sesuai.

Setiap kali pakai kasut converse tak pakai stokin aku ingat cikgu aku tu
Macam ni, selesa jugak eh tak pakai stokin. haha. Selekeh. Tapi aku rasa stylo jugak ah pakai baju kurung dengan converse. Aku la rasa.

Pernah aku datang hari sekolah aku pakai kasut hitam, padahal kasut hitam untuk pengawas je. Sampai sekolah pulak lambat memang kena tangkap dengan cikgi disiplin masa tu, terus dia suruh aku bukak kasut dan suruh aku belah pergi masuk perhimpunan. Damn! Dari pagi aku kena kaki ayam satu sekolah tahu! Pergi beratur kat perhimpunan dah smart2 tapi kaki ayam. Maluuu. Kawan-kawan aku memang duk menanya je ah. Memang sehari tuh tak ada istilah pergi tandas. Eee jalan satu sekolah, sampai habis waktu sekolah baru aku kena jumpa cikgu tu balik. Nasib baik kasut dia tak buang. Mahal! kasut paling command converse. Tengah up lah masa tu. <--wek, muntah

Tapi hari ini, aku dah berusia 23 tahun, masa tu pernah sekali cikgu disiplin tu chat ngan aku kat fb. Masa tu aku dah masuk UTM. Freind fb sebab naik sekolah pagi aku dah wanted na ngadap muka dia selalu dulu lagi satu baik ngan cikgu tuh. Dia cakap yang dia bangga dengan aku sebab aku jadi orang jugak. Maksudnya dia tengok perangai aku kat sekolah dulu, dia tak sangka aku dapat masuk uni jugak. Adalah lagi dia nasihatkan aku. Terharu aku. Cikgu ingat kat anak murid tapi anak murid?. :) sob sob sob

No comments:

Post a Comment