Thursday 21 June 2012

Wa bangga

Even thesis aku lambat print out, sebab aku memang jenis kalau selagi tak terdesak jangan harap aku nak buat. Eee aku benci ah perangai aku yang ni. Aku rasa entri aku yang lepas pon aku asyik cakap macam ni. Aku tak tahu part perangai mana yang aku suka kat aku. haha. Ni bukan last minute, ni last second, sebab sebenarnya aku dah deal dengan kedai photostats dalam UTM untuk print out dengan jilid sekali. Kena tempah lagi, budget nak siap cepat. Orang kedai nak cepat aku hantar untuk print out 3 hari lepas untuk dia hantar jilid, aku lepas 3 hari dari tarikh dia tetapkan, baru aku hantar print.See, lembab tak lembab, pemalas tak pemalas lah kan, tapi cute.

Tapi semalam aku dah berjaya buat tesis aku complete, tahniah untuk aku!!! *clap clap clap. Mesti ko, erghhh tah apa, dah ah lembab. Aku pergi settle kan semua dengan mak aku, bising jugak mak aku. Cakap aku tido je kat bilik, ngan berjalan. OPKOS MUM!

Semalam aku balik rumah ambik duit, sebab kalau suruh abang aku bank in, mau malam tak pon esok sebelum dia bukak kedai baru bank in. Lambat. 

Aku buat tesis untuk mak aku, siap dedicate lagi. kah kah kah. 
Jeng jeng jeng, my thesis already produced! panas-panas lagi kau. Wa bangga mak wa pegang tesis wa. walaupoooon tak siap lagi. Penat mak bapak aku support aku sepanjang aku kat utm. Apa aku nak semua diaorang try bagi. Adik aku siap sakit hati ngan aku lagi semua aku dapat baru. Mengutuk depan tu adik aku, kurang asam. Aku pon baru perasan,aku asyik dapat benda baru je, moto keta hanphone kamera laptop apa semua lah. Yang adik-adik biasa amek bekas ahkak abang je khaaannn?

Moto yang sekarang dia pakai tu moto bapak aku yang dulu masa aku nak mula belajar moto, mak bapak aku tukar moto baru. Sebab dulu masa bapak aku ajar bawak motor, bapak aku masa tu pakai moto argi (tak tahu eja), tapi sebabkan bapak aku ajar aku bebal tak lepas-lepas jugak bawak sebab cluch mati. So mak bapak aku beli moto baru. Sekarang adik aku pakai moto tu dari aku darjah 4 opkos sekarang dah buruk, sekarang dia mintak moto baru mak aku tak nak beli tapi bagusnya adik aku dia mintak-mintak tapi dia tak kesah pon, lelaki.

Aku cakap tak payah beli moto, nanti aku ajar bawak keta terus. Aku cakap kat adik aku "Haa fahmi, keta pon sebenarnya ko dah ada, keta kancil merah aku tu. Warisan untuk kau." Adik aku "Ala, aku asyik dapat yang bekas-bekas je." Dalam hati aku, sapa suruh ko jadi adik. haha. Keta kancil merah aku mak aku belikan second hand dulu masa aku form 6, nak pergi sekolah bawak keta. *Budget ada lesen. geli lah.

Sekarang abang aku belikan aku Viva, keta kancil warisan untuk adik aku. HAHA.Baju tshirt-tshirt rumah adik aku, banyak baju abang aku. Memang kesian. Handphone dia lagi ah, buruk. Aku cakap kat adik aku, "Aku nak beli handphone baru, ko pakai handphone aku yang ni eh?" eee die tak nak. demand. Hari tu mak aku nak belikan handphone baru, lepas tu result exam dia, nauzubillah  teruk gila, aku tak pernah teruk macam dia. Mak aku terus cancel. hahaha padan muka ko dik. Tapi aku suka ngan adik aku, kalau just barang biasa-biasa dia tak kesah pon benda tu buruk ke tak ke, janji main balun pakai je.

Mak bapak aku sayang je anak-anak dia, tapi adik aku baru tingkatan 2 mana boleh bagi macam-macam sangat. Lepas ni pon aku dah kerja. Biar aku ngan abang aku je tanggung adik aku seko tu. Tapi memang ah, jadi adik memang selalunya akan jadi pewaris tegar.



Baru tingkatan 2, dah ada awek. *pitam sekejap. Hari tu aku kat utm, busy tak balik rumah dia nak pergi dating, abang aku citer kat aku ah ni.
Adik: Abang li, boleh hantar adik pergi IOI tak?
Abang: Nak buat apa?
Adik: Nak dating.
Abang aku gelak je tapi dia hantar jugak. Hantar jemput tu nak gi dating. Siol punya adik.

Kadang aku sakat dia.
Aku: Fahmi, ko couple lagi ngn nasuha eh?
Adik: aah.
Aku: Bila ko nak putus?
Adik: Takkan putus.

Gelis i dengar. hahaha. Soalan kakak tak supportive langsung. Biasa kan cinta budak-budak ni cepat je putus sebab tu aku saja je tanya.

Eee meleweh, aku nak citer thesis aku yang best tu *muntah. Tiba-tiba masuk cerita adik aku buat apa.
Kesimpulannya, aku punya tesis aku nak hantar hari ni. yeayyyyy!!!!

2 comments:

  1. congrat dyna....setahun kumpul thesis..hehe..
    sorie xmembntu,lg nyusahkan ad..

    ReplyDelete
  2. ye lah ko, setaun tu. letiaq2.

    ReplyDelete