Monday 25 June 2012

Diari steamboat ahha ahha



Diari Rabu Seorang Dina <--poyo siol

Sibuk hal thesis dari pagi edit thesis. Tengahari pukul 2 petang hantar kawan-kawan pergi Sri Putri sebab nak naik bas balik kampung, aku terus on the way balik rumah without even RM1 in a purse dengan minyak dah berkelip-kelip lama dari semalamnya. Wa pasrah if terberhenti tepi jalan dan baru cari alternatif seperti telefon abang wa atau rakan-rakan wa yang wa sayangi dan sayangi wa. 

Sampai rumah 2.30 gitu,balik tak rehat terus bawak mem aku jalan sekali pergi UTM lagi pergi print thesis, tunggu print lepas tu hantar pergi jilid lagi kat Taman U. Segala bayaran dibayar oleh isteri bos aku, aka mak aku ah. Balik jilid pergi makan ngan mak aku pukul 5lebih terus pergi belanja barang kenduri untuk esoknya. Mak aku sakit kaki, so memang lama belanja slow-slow. Kalau suruh bapak aku, kesian pulak balik-balik keje penat kena pergi belanja sorang-sorang. Balik tu rehat jap sambil ikot mak aku tengok bakal jiran.

Balik mandi-mandi maghrib apa semua, setelah mak dengan abang wa hulur duit maknanya dah tiba masa aku balik kampus balik. Duit je keje ko ekh. Ye la dari minggu lepas aku tak balik rumah, busy lol. Dari Kulai lepas maghrib pick up friends kat UTM pergi temujanji classmates malam tu at Mutiara Rini Steamboat Buffet.

.
Gambar tak ikot susunan sebab gambar campur-campur dan banyak download dari album kawan kat facebook. Muka aku tak payah nak terkejut sangat ah. Gambar asap yang aku suka. Budak dua orang selebet main chopstick. Entah apa-apa, jangan layan dia. Scroll laju ke bawah sekarang.

TadaaAAA, kami gabung dua meja. Ini meja kiteorang, masterchef meja aku ialah aku. Bia aku lantik diri aku sebab kalau nak tunggu diorang lantik, memang harapan lah. Sebab diorang tahu hasil meja ialah seperti visual di atas. Dengan ini mereka terpaksa akur bahawa meja terbaik jatuh ke tangan meja sebelah. Booooooo aku

Nampak yang ini aku bergambar kan? meja kemas kan? OPKOS bukan meja aku, ni meja sebelah. Mastercep meja sebelah tuh ha, si Effendi sebelah aku. Dia rajin gila masak, tak cukup dengan 1 meja, dengan meja-meja aku sekali dia tolong masak. Yang aku geram apa yang kiteorang masak semua keje nak meletop jek. Kantoi mak tak selalu pergi dapur gee, meletop menjerit meletop menjerit.

Haa, ni ahli meja aku. Sayap kiri sayap kanan. ada jugak sayap yang menebeng kat kerusi je, bila dah masak tinggal ambik makan. Nasib baik tak mintak tolong suapkan, kalau tak lagi sweet kan ila? lalalalala

Posing je keje. Aku buang jadi ahli kang.

Tak payah buat kelakar la dina nak buat misai pakai sayo.
Tak klaka tak klaka, paham!
Like i told you before, orang lain ambik gambar mastercep meja sebelah sibuk memasak. Ingat dia masak sedap ah tu, padahal semua dah letak rempah. Good job Fendi, nasib baik ko selalu masak kat meja aku jugak, sayang you lebiiiihhhh.

 Amboi, Orang semua makan duduk, ko budget sangat nak bangun bagai pehal. Ehhh! ni style wa bro.

Haa, this is another table. Did u see any diffrents with my table? Close eyes and ans: No rite? Boooo kat diri sendiri kerana cuba denied.

Part of us with Cik Dean Sham-Director Siri Animasi Dunia Eicak
Wah, aku siap promote lagi lecturer aku. The best lecturer in town. Ingat IT ROO je The best chicken chop in town? Ni aku baru balik promote Dunia Eicak yang bersiaran pada setiap Jumaat 730 malam. Saja aku nak promote walaaaauuuuupon nan ado yang baca blog aku.

Lek luuu, sap kok luuuu.
Someone ask us to smoke, hisap rokok! Tapi dengan yakin serta dengan rasa tanggungjawab kami memangkah dengan mengatakan "Tidak kepada rokok." Rokok pon pulang dengan perasaan sedih, tapi aku nak jaga hati rokok jugak ah, kesian kot dia sedih tak da orang nak layan dia. Aku cakap, "aduhh, ko kena paham situasi diri kau, membahayakan." Sekarang rokok dah pergi bunuh diri. Ahh aku malas nak rangka citer bodoh terus dan terus, mari ke gambar bawah. Setiap gambar ada cerita - ala-ala iklan Canon Yuna

Bencis ah, aku baru nak tunjuk rajin, aku masak. Tapiii mastercep saingan aku masak tanpa henti selama 3 jam berturut-turut. Fendi lu ni masak-masak, sampai lebih-lebih tak de orang nak makan tahu! Aku tak tahu diorang tak makan sebab tak sedap ko masak ke dah kekenyangan tahap gajah duduk. Gajah duduk bukan kain ke. Dah tak de orang nak makan pon ko masakkan lagi eh. Tapi meja aku nampak, Sergio sedang membantu aku didapur, kini aku  lantik dia sebagai assistant cep.

Nama resepi- Jagungku Hitam Sitampuk Manis
Assistant cep menjalankan tanggungjawab dengan penuh ketekunan tapi head cep posing dulu sampai lupa bahwa aku cuma masak jagung sebeleh je sampai hangus. Mana ahli!!! Ingin saya tegaskan disini, Tuntasnya, semua pihak harus memainkan peranan masing-masing dengan tidak menuding antara satu sama lain. Kang aku bagi ayat karangan. Dah la adik aku main message dengan aku, nak ayat karangan lah apa lah.


Non stop cooking

See, ramai kan?Semua wa jamin 88% masa ni student UTM.Sampai kawasan ni semua kosong, kami yang gagah still masak. Kenyang, tidur dulu, dah sedor masak lagi. Aktiviti ini berterusan sehingga 3 hari. Ini tak klakar dina nak sampai 3 hari. Suara ramai: yeeeee tak klakar. Dina: siol korang.

Septa, me and ili

Ni yang aku malas ni. Pantang aku lepa!!!! aku tinggal meja sekejap ambik bahan-bahan masakan ada je yang kacau dapur aku. Ingat perbuatan ko tidak dirakam kah Sep?? Ko kalau tak reti masak jangan kacau dapur aku. Ni lah masalah meja aku, kuah Tom Yam dengan air Coke dah tak reti beza.

Saya selaku masterchef bagi Meja Gagak Hitam (bila masa meja kita ada tajuk?), saya tidak mahu sejarah mungkin berulang nyanyian New Boyz.

Gambar paling FCUK !
Patot wa rajin. MOM TO BE rupanya. KAHKAHKAHKAH. Siol, actually this is accidently or pandangan image je perut wa. Tak senonoh lah gila perangai aku. Setelah dia mengumpat orang-orang diatas,mari lah kita mengutuk gambar penulis, aku je boleh kutuk aku lebih-lebih, korang kutuk sikit-sikit je.

P/S For the last picture, I'M NOT PREGNANT AT ALL. APATAH LAGI BUNCIT, PERUT AKU SLIM  * bercakap sambil berlalu pergi. hahaha, just joke. :)

7 comments:

  1. oh dina . yg dulu rumah depan masjid . ptut mcm kenal . :D

    ReplyDelete
  2. izwan: aa, izwan yg mana eh, meh aku blogwalking blog hang.

    eyla: perut???yang mana, gambar kat atas semua perut kempis, kahkahkah

    ReplyDelete
  3. aku bff ismail dali. hahaha :D no no no . . rumah aku depan rumah dyer.
    aku tau rumah kau kt taib andak sbb aku pun org taib andak .lol

    oh. cograt kat kau , ps ni same2 tunggu result . so pas ni keje ke.?
    btw, pic2 di atas sngt ohsem .

    ReplyDelete
  4. sme la ngan kaw . smkin BooMmmm .
    kuat mkn erh .

    ReplyDelete
  5. ahaks..beselah aku nie bab2 memasak siap leh menari2 lagi smbil memasak..haha..sedapkn aku masak..phui!

    ReplyDelete