Saturday 5 April 2014

Nurse tengah malam

Ini bukan cerita suster ngengsot.

Tugas nurse ni bagus, di kala orang lain sedang nyenyak tidur, dia berjaga tukar pampers untuk bukan sesiapa bagi dia, beri susu untuk bukan sesiapa bagi dia, membersihkan untuk ibu siapa entah. tak kenal pun.

Btw, good job. Nampak dari riak muka ikhlas bekerja. Kalau tak ikhlas pun dia dah tolong ibu siapa-siapa entah. dia sendiri pun tak kenal kan. Kerja yang mulia pada mata aku.

Dulu mak aku pun suruh aku jadi nurse. Tapi kolej swasta, jadi aku tolak. sebab faham-faham sajalah ongkosnya. Kalau aku ikut, agaknya dah jadi nurse ke sekarang?

Dulu masa isi borang upu, mak bapak aku suruh mohon jadi cikgu. Kalau aku ikut lepastu dapat, agaknya aku dah jadi cikgu?

Yang nyatanya, sekarang semua dah berlalu dan aku sekarang tengah baring sebelah mak aku. Itu yang nyatanya.

No comments:

Post a Comment