Thursday 3 April 2014

Berdating dengan mantan

Since aku tak kerja dan tunggu masa untuk masuk wad. Before tu nak jugekkk cerita kan.
Aku sekarang rajin update sebab macam ok jugak la update guna handphone ghopenye.

Malas aku nak update sangat fb, wechat, instagram bagai. kadang-kadang update juga la.

Kat sini kan bleh fefeeling syok sendiri kan. haha. Mampu?

Kelmarin, berdating dengan mantan pacar (exboyfriend) yang dah bertahun tak keluar sama tak ada lah best sangat bila berakhir dengan tragedi yang macam eh eh ko tinggal aku?

Kami tak dating berdua, tapi bertiga aku, dia, dan mak dia. Pergi ke shopping kompleks la lebih kurang, kami tak banyak berbual tapi once aku tengok kau & kau tengok aku mengingatkan cinta monyet yang pernah kita lalui. Bercinta serius macam bebudak yang naif la masa tu.

When i buy something, u pay for me. sweet ke? Mak dia pun layan baik aku. Memang tak kekok la sebab dah lama kenal. Kata menantu pilihan, cuma bukan isteri pilihan anak die je. kehkeh

Aku pergi kedai lain, aku tengok sana tengok sini lamaaaaa. Dari dalam kedai aku nampak mak dia lama tunggu aku.

Lepas tu dia tinggal aku, dia dengan mak dia balik. Huwaaa, panik lol. Lepastu aku call die amek aku balik aku bebel-bebel, ko tahu apa dia cakap?

Eee leceh la, tengoklah nanti kalau orang tak penat.

Padan la ngan muka aku kan. Sapa suruh shopping tak pikir orang lain. Tunggu punya tunggu, tiba-tiba bunyi

gedegang!!gedegang!!

terkejut aku, mata terus terbukak, dengar bapak aku ketuk pintu guna bantal kot dari luar. Bising kat aku dah pukul 10pagi tak bangun-bangun.

Rupanyaaaaa hanyaaa mimpi. Kuang ajaaaaqqqqq.. Nasib baik mimpi. Bongokkkkk...hahaha

Orang kata kalau orang tu rindu kita, kita mimpi dia. Adakah kata-kata ini boleh diguna pakai?
Sebab kalau nak kata aku, memang tak la. Tak ingat langsung.

Aku cuma percaya mimpi hanya mainan tidur.

Anggap je la mimpi tadi tu,
Mungkin Allah jumpakan aku hanya dalam mimpi dari jumpa secara nyata. Mungkin lebih baik. Allah je yang tahu.

4 comments:

  1. jangan nak mantan2 sgt..ko igt ko hendra??

    ReplyDelete
  2. beselahh..tersampuk bandung lagi

    ReplyDelete
  3. ada rasa lg ke?

    barang yg lepas jgn dikenang..orang kata..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe. dah tak kenang dah. kebetulan teringat. :)

      Delete