Sunday 6 May 2012

Polaroid kat Hutan Bandar Bistro

Aku tak tahu nak update apa, cuma aku nak share tempat makan yang best kat Jb ni.
Murah and yang conform sedaap. Chicken Chop kat Hutan Bandar Bistro sebelah-sebelah dengan TNB Jb.

Negarakuuuu
Gambar semua testing polaroid punya.
Kawan aku baru amek software polaroid tapi testing picture tak mengagak dalam masjid. Kuang ajo betul. haha. Orang dah tahiyat akhir, ko hegeh baru nak sampai masjid eh.


Air nescafe ditaja oleh ezzaty sokka. beli kat Shell, nak turun makan bawak skali. Malu jugak bawak air siap-siap nak makan kat kedai makan. Tapi dulik plak aku kan orang tgk.

Chicken Chop jugak ditaja oleh ezzaty sokka.  Apsal dari tadi tak cakap dia blanja makan je? sengal. Thanks lah bro. Memang tak rugi makan kat sini. Jangan tanya aku makan habis ke tak, kerna hanya jauhari kenal manikam okeh. hehe.


Just nak share: Masa makan kat sini, depan meja kiteorang adalah geng melepak makan jugak. Diorang berbual cerita memang macam nak bagi satu bistro tu dengar sampai aku dengan kawan aku tengok sesama sendiri mendengar. Lebih kurang gini lah eh, conversation dia, cuma korang paham lah apa yang aku nak highlightkan

"Ko tak payah lah percaya dia sangat. Tengok je dia semayang tonggang tonggek tapi hati busuk. Baik orang macam aku, sembahyang lompang-lompang tapi takdelah macam dia, bla bla bla"

Bla bla bla. Malas aku nak amek tahu apa masalah dia. Masalahnya kat sini, memang semua orang tak suka orang hati busuk, tapi janganlah ko nak libatkan sembahyang dia and ko ngaku kuat-kuat kat situ yang ko sembahyang lompang-lompang. Memang selalunya orang yang rajin sembahyang ada akhlak yang bagus, tapi ada jugak yang tak bagus sebab syaitan 24/7/335 menghasut manusia kot. Cuma kita kuat dengan tak kuat je la. Kenapa 335? tak 365? sebab aku tolak sebulan sebab bulan ramadhan aku tolak. hihu.

Kan tak semua orang sempurna, ada macam-macam. Kalau kita bagus kat sini, kita kurang kat sana. Mungkin dia rajin sembahyang, tapi hati dia kurang baik. Ko tak rajin sembahyang, tapi hati ko baik. Jahat-jahat hati ada sisi yang baik kat setiap orang. Contoh, pembunuh yang gila-gila kejam, tapi kenapa dia tak bunuh semua orang tak bunuh family ke anak dia ke sebab hati dia masih baik, ada rasa sayang kat keluarga lagi. Bab hati ni kan hanya Allah je tahu menilai yang sebenar-benarnya. Aku just nak share, bukan apa.

thanks lah baca

No comments:

Post a Comment