Wednesday 9 May 2012

Perasan photoshoot dalam makmal komputer

Perhatian, pelajar ini kecuali aku tidak harus dijadikan contoh untuk adik-adik junior. Berkemungkinan untuk mendapat tumbukan bagi setiap seorang tuh ada. Sebab sebab err sebab err, sebab kau datang kelas lewat memanjang lagi-lagi yang tudung pink  , dah lah tak pay attention. Lepas tu bila habis kelas lecterur dah keluar dari komputer lab, ko tengok perangai keji dia influence kawan-kawan dia sertai perangai ini juga.


Dah budget dalam studio kan? walaupun
Dalam lab komputer kiteorang memang ada benda alah putih ni, panjaaangggg. Aku tak tahu apa nama dia, kah kah kah. Yang lecturer guna untuk tunjuk slide dia yang pakai projector tuh kan. Lepas kelas,ramai yang balik tapi kiteorang memang tak terus belah, lepak situ sebab ada next class tapi bukan dekat kelas yang sama. Just lepak je.

Benda alah putih ni panjang betul boleh tarik sampai ke lantai. Jadi bila kepala aku bertindak kreatif, apa lagi. Gua budget-budget photoshoot cam retis, tapi aku cam aremmmm. Pedulik pulak mak, nyah.

Mula-mula kau sorang-sorang je berlagak retis kat situ, lepas tu seko-seko nak menyelodok masuk nak bergambar. Nampak aku influence diorang join aktiviti aku yang tak berfaedah ni. Padahal waktu datin ajar, muka memasing haram tak pay attention, ke aku sorang je yang tak pay attention. Baiklah, aku ngaku aku sorang. Diorang semua dengar datin cakap, tangan didada mata keatas.


Kualiti gambar biasa je, sebab guna kamera phone Samsung Corby II sahaja. Tapi not bad kan, boleh tahan terang. Sebab kamera aku ada senior pinjam nak ambik gambar graduation dia.

Ewah-ewah, menjadi-jadi pulak berlakon bagai. Rasa nak muntah ijo merah oren kuning ahh 24color Luna lah semua ada.

Peserta makin bertambah. Syabas dina, kau dah buat orang terpengaruh dengan idea ko.

Mari berlakon bersama.

Wah-wah makin ramai, aku pulak yang kena singkirkan dari gambar sebab aku kena jadi photographer. Habis dari tadi ko posing, berbulu je photographer dari tadi tak masuk frame kan? Siot. Nasib baik muat muat.

Haa, masuk balik pon aku. Ingat omey ngat iye, nnatang, aku ni??


Thanks to ila for this tudung. Birthday gift from her.
Bila masuk next class, perangai ko memang macam ni eh? dasar. Main henpon!! Henpon da la tak power, takada wifi. Orang semua pakai henpon ada wifi tau. Oke nanti aku beli lain.

Dah ah budget retis, budget kat studio pulak tu. Gelis lah. Kalau tirai putih tu rosak, mampos aku nak jawab kat utm camana. Sebab aku lah ketua nya, tapi korang yang masuk gambar jangan ingat korang lepas. Kalau nak kena marah, aku ajak korang skali sebab kalau kena marah ramai-ramai tak teruk sangat. Kalau aku sorang kena marah banyak, kalau ramai-ramaikan dapat sorang sikit je marahnya. Barulah kurang sentap.

ok bai

2 comments:

  1. 5,4,3,2,1.okey!datin dh kuor...jom bukak studio..ajak seclass bergambor semua bagai.haha!dyna2..

    ReplyDelete
  2. hahaha. mmg masa tu yg aku tggu2

    ReplyDelete