Friday 11 May 2012

Dari kawan yang baik.


Aku dapat entri ni dari satu kawan aku sebab aku jalan-jalan pergi blog dia. Entri ni sangatlah dah bertahun-tahun yang lepas, so harap maklum gambar aku pun masih lama. But the important thing is, it make me feel inside. Even dia lelaki, dia juga tahu menghargai apa itu kawan yang baik.

--------------------------------------------------------------

KAWAN YANG BAIK- Bukannya senang nak cari kawan yang baik . Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik . Kawan yang baik tak pernah mengumpat di belakang kawan baik nya. Kawan yang baik tak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baik nya. Sebaliknya kawan yang baik lah yang paling banyak membantu kawan baik nya untuk mencapai kejayaan. 

Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baik nya untuk membuat perkara yang buruk dan sia-sia. Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baik nya untuk berbuat kebaikan. Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira. Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa. Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baik nya untuk sentiasa berada disisinya. Kawan yang baik tak pernah melarang kawan baik nya untuk berkawan dengan kawan yang baik . 

Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baik nya mempunyai ramai kawan baik , kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baik nya. Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baik nya di dunia dan di akhirat di dalam doanya. 

Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah seorang yang sempurna. Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita. Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baik nya. Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baik nya. 

Kawan yang baik akan memanjangkan naskah ini kepada kawan-kawannya, bukan kerana terpaksa, bukan kerana suka- suka, tetapi untuk dijadikan pedoman oleh kawan-kawannya supaya dapat menjadi kawan yang baik kepada kawan baik nya. Dan kalau kita nak dapat kawan baik yang baik, kita mesti lebih dahulu menjadi seorang kawan yang baik ...kepada kawan baik kita. Dan semoga kita menjadi kawan baik yang baik..



 kawan yang baik ketika masa untuk sukaria.

 kawan yang baik ketika sakit.

 kawan baik ketika merenung ape sahaja.

 kawan baik ketika jalan bersama.

 kawan baik ketika makan bersama.

 kawan baik ketika susah or senang.

 kawan baik ketika lapar.


kawan baik ketika mandi paya.

Inilah kawan baik samada senang or susah kite sentiasa bersama
walaupun jauh di mata..

sekiann.
--------------------------------------

Yes, sure, we are good frens. :)
From primary school till now we are together for every moments

Darjah 1 -1996
Muka sangatlah budak-budak 7tahun semua. Kalau korang tengok betul-betul, korang akan cam muka sorang-sorang bila dah dewasa, sebenarnya bukan dewasa, muka tua diorang dengan gambar-gambar kat atas.Sekarang bertambah tua mungkin dah ada kedut sorang-sorang sebab umur masing-masing dah 23tahun.

 Darjah 4- 1999

Darjah 6 - 2001

Graduation darjah khas sekolah agama juga bersama

Sekolah menengah juga bersama. Pojan tak boleh blah nak tutup muka, muntah rainbow kalau nak kata dia pemalu.
 Is it cool rite?

2 comments:

  1. dlm dfnsi kwn bek yg ko utarakn,
    ko je yg untg dpt kwn bek,
    ak ni sad spnjg kte brkwn,
    tgu bln 6 ak blk, auw2

    ReplyDelete
  2. bulan 6? adiah ko aku bukak dulu la kalau gitu.
    sedap2 ko ckp sedih bkwn ngn aku, nates ko gigi tubik! yang utarakan mael laaaa

    ReplyDelete