Thursday 5 July 2012

Program diet aku hari ni tercemar

Sekarang aku ada masalah besar kerna baju aku semua dah sendat. Tak payah guna figure watcher bagai sebab baju-baju aku yang biasa pun dah macam figure watcher dah.

Tengah nak update blog pasal berat badan, tibe-tibe kat berita ada pasal orang ada 4 kaki 4 tangan. Terus rasa bersyukur. Bukan tak bersyukur dengan aku yang sekarang ni, tapi kan lebih baik kalau jaga kesihatan. Ok aku nak reveal berat aku biar aku termotivasi sikit nak bagi ringan badan ni, biar bila pakai baju lengan aku tak adalah nampak besar. Sebab aku waktu kurus dulu memang jenis kaki dengan peha memang besar sikit, so bila aku naik badan, lengan dengan peha bertambah pulak serbuk penaik dia.

Aku hari ni konon nak mula diet dah, pagi-pagi aku minum air masak segelas tinggi dengan pisang sebiji.
Balik dari hospital nampak adik aku makan kopok lekor pulak. Ishh, rasalah sikit. Bukan sikit dah dekat 4 keping aku makan. Tengahari makan nasi sikit sangat tapi lauk pulak pucuk ubi masak lemak. erghhh.

Petang, konon nak sihat. Sebiji epal merah. Gambar tak terang, pakai phone, kamera rosak! benci.


Bukan epal saja, tapi bertemankan buah rambutan yang dah dikupas. Ni memang cara aku makan rambutan. Senang, terus nganga mulut sambil online. Okeh, makan buah takpelah sihat, lepas tu...

Mak aku makan kue tiaw, nak suap-suap aku bagai. Banyak jugak. Nampak pulak bapak aku makan bubur pulut hitam. Sekarang ni aku tengah panaskan bubur pulut hitam nak makan sejuk-sejuk pulak.

Memang cam haram lah aku nak mula diet ni. Sekarang berat aku 50kg oke, berat. waktu sekolah baru bape kot. Oke-oke esok aku mula jaga makan, dan aku update kat sini apa aku makan. Tak tahu lah jadi ke tak.

Hari ni diet aku tercemar, aku mula esok, padahal dari hari tu aku cakap esok esok. Tak menjadi jugak! Good luckh!!(edisi filem Taken).

No comments:

Post a Comment