Friday 23 September 2016

Indah berumahtangga

Kau tajukkk menggetarkan jiwa takk. Haha. Memanglah elehhh baru kawen setahun lebih boleh la, siapa kita nak menduga masa depan. Kau nak ke rumahtangga makin lama makin hambar. Kalau boleh makin tua makin romantik. Gittew. Kahwin baru setahun jagung tak boleh nak kata semua perkahwinan indah. Pengalaman pun takde, takkan nak tunggu 20tahun baru boleh tulis entri pasal kahwin. Hihi. Dah la, aku nak cerita apa yang aku rasa je la. 😊

Dulu tak la dulu 2tahun lepas, bercinta sebulan je pastu terus tunang, masa bercinta balik dengan laki aku dalam hati aku, Jodoh aku agaknya kahwin dengan orang pendiam memang kene la dengan muka aku yang pung pang kalau bercakap. Dan aku membayangkan suasana bila kahwin nanti. Diam je.

Oh my God! Oh my God! Oh my God!!! 

Dan bila kahwin he is more than what i dreams. Thanks Allah. Dulu selalu berangan dapat laki kalau pandai buat lawak mesti ceria je hidup ni. Kat rumah ni memang tak putus la ketawa but he is caring, zahra kalau abah dia tak de. She is looks boring. Mana tak nya lunch biasa mesti balik, pukul 5lebih dah sampai umah. Kerja melayan si kecik ni je. Alhamdulillah tempat kerja dekat byk masa dengan kiteorg. 😍

Betullah orang cakap lepas kahwin duduk sendiri, susah senang berdua. Kadang-kadang aku yang naik psiko kalau kene nyakat. Sakit jiwa aku hahahaha. 

Alhamdulillah, dia jenis family man. Kalau boleh pergi memana nak angkut. That is why zahra and me love abah soo much. Sometime keluar jugak dengan kawan dia, tapi jarang laa. Kenap aku buat entri ni sebab tadi baca kat fb pasal lelaki dah kahwin suka lepak kat mamak sampai pagi. Pastu kalau tak join nak claim bini quenn control la, bini ini la itu la. Kang apa-apa jadi kawan ka tolong kat dia kan. Biar la dia nak duduk rumah memang tu tanggungjawab dia, jg anak bini kat rumah sebab siang dah kerja. Walaupun kiteorg siang pun mostly ada kat rumah. Hihi.

Dia buat part time wiring dgn pasang aircond. U know anggota baru kan tapi ikut masa free. Balik keje baru blh buat. Alhamdulillah ada yang memerlukan khidmat laki aku yang penting rajin tanya. Rezeki Allah tak putus. Yang penting laki aku buat kerja halal. Ada orang sindir-sindir viak pi la naa. Bukan diorang ada kat tempat kite pun.

75% depreciation of our income. Now Im a housewife and my komitmen is still. Hihi. Tapi Allah sentiasa cukupkan ini itu. Alhamdulillah, ada je. Maybe laki aku ikhlas ada je rezeki Zahra kan dik.

Husband aku tak pernah balik kerja tak senyum, love love love. Zahra dulu yang dia tegur. Brghhh. Mama? Mama lepas zahra. Mata ke atas sangat kan. Hehe

Aku rasa aku da merapu aku cuma nak cakap kalau dah duduk rumah sendiri ni baru ko nampak pasangan ko tu jenis macamana. Haha. Dah aku nak cakap laki aku lawak je. Hihi. 

Allah beri lebih apa yang kita mahu maybe sebab kita perlukan. Alhamdulillah kami bahagia. Tahun depan 2tahun dah kawen, Zahra setahun. Cepat nya rasa anak besar. Sayang jangan cepat sangat mama rindu adik baby, kalau adik besar nnt mama kene bersalin lagi. Hihi. Ok lah. Semoga murah rezeki suami aku. Amiin. 

Dia tengah keluar dengan kawan dia, kalau sekali sekala gini mak ok je. Kalah esok dia balik Kulai jd lambat aku ketil dia tgh tidur.


Yang penting aku jual susu kambing yang sangat berkhasiat. Baby, kanak-kanak, ibu mengandung, ibu menyusu, dewasa, dan orang tua sangat baik amalkan. 

Bukan jual asal jual, puas hati betul kalau dapat beri manfaat dan sebarkan kebaikan makanan sunnah plus akh sendiri testimoni sejak dari pregnant.

Peace ✌🏻️


No comments:

Post a Comment