Monday 11 July 2016

Syawal ke-2 2016

Syawal ke dua hari tu kiteorang balik kampung husband aku kat Benut. Sedara mara mak pak mentua aku ramai kat sana. So kiteorang konvoi beberapa kereta sebab adik beradik ramai tak ingat pulak bape reta kan. :)

Aku ngn husband gerak lambat dalam tengahari bese lah ada anak ni, kata nak gerak jam sekian jadi sekian, pastu kan jammed abih dah ayoyo. Kebetulan bukak waze die pun tunjuk jalan shortcut yg tak jammed. Dapat la jimat masa.

Pagi-pagi masa iron baju kene bising dengan laki aku sebab seluar dia terbakar huwaaaa. Aku la punya kejenyerr. Hihi.

Family kak ngah, mak abah mentua, family kak sya, family kak long. Fahmi bawak mak abah. Ni rumah first kiteorang tak sampai lg. Rasanya family kak eti pun x sampai lg. Ada anak-anak kecik bese ribut pagi dulu. Haha.

Tengok belengas nya zahra ni. Actually buat jubah. Dukung-dukung sampai ke atas jadinya haha. Sebenarnya kat belakang kiteorang ada niii...

Anak sorang lagi anak nak gak menyelit..simpan dalam kain baru tau danish ni. 


Beraya reramai rajin ler diorang amek gambar. 

Zahra da tukar baju dah. Pakai gaun tetap terangkat gak. 


Huwooo cik bunga kite ni. Nenek pesan kalau dah besar nak bergaya kene keje sendiri ye nak. Sebab nenek pening tengok mama asyik tukar color headband. Hihi. Mama geram la nek aksesori budak-budak ni especially girl. ;)

Banyak rumah kiteorang raya tapi tak semua rumah amek gambar. Aku memang tak tau dah phone kat mana. Aku ngn laki aku sibuk ngan zahra je.

Malam tu terus balik Muar. Sebab raya ke 3 ijul kene kerja. Sampai umah dekat pukul 12 kalau tak silap. Ijul minta makan, pusing kedai banyak belum bukak. 

Balik umah layan lauk operasi sedap gak rendang ngn sambal ikan bilis tinggal panaskan je. Masak nasi dengan goreng telur. Settle.

Taraaa.

Dah tidur esok raya raya kirija. 

No comments:

Post a Comment