Tuesday 26 July 2016

Jamuan raya

Hari tu kawan-kawan husband aku datang beraya umah. Jadi dia minta la aku masak apa-apa. Tau je la aku ni bab masak memang fail lah kan. Tak pernah masak selain kat umah ni lepas kiteorang duduk sama. Hihi.

So decide masak soto la hari tu. Sebab ada baby ni masak sambil jaga anak la. Padahal masak sikit je. 

Kedepan kebelakang, pulak anak fully breastfeed, memang suka ngempeng, masak sambil dukung. Walahhh, ye salute la kat surirumah. Bile dah duduk sendiri baru rasa, anak aku pulak sekarang dah pandai, kalau aku lama sikit takde panggil-panggil. Nak minta teman, nak pangku sambil tengok tv. Suami hargai la isteri anda. Abanggg..ingat tu. :)

Sampai ke petang last-last siap. Husband aku balik keje die tolong kemas umah. Settle. Jom ler layan gambar sikit.

Eh soto nye belum setup sebab diorang datang baru amek biar panas. Langsir jadi alas meja ko.

Hehe dah siap kemas lepas maghrib. Pas isyak gitu diorang datang.

Dah kemas sikit-sikit je. Umah kosong je dinding, baru kahwin mana nak banyak barang kan. Hehe.


Husband aku buat air so dia nak gambar ngan termos air tu kihkih.

Kawan-kawan husband aku je. Ye la bile masa pulak aku ada kawan kat kem ni. Haha. Ada la bini-bini diorg ni buat kawan. 

Amek ler tak tau apa rasa kan. 

Akak ni jiran depan umah aku. Semalam nya raya umah die, hari ni jemput die datang pulak.

Ni fiza wife kawan husband aku. Kiteorang kenal2 dah.

Dah la tu je haha. Malas aku nak cari gambar ye la kaki sefie gambar menimbunn. Hari tu nak cuci gambar, siap pc hang byk gile gambar. Salah handphone aku ke salah pc die lambat? G tukar baru maa. 🐻


No comments:

Post a Comment