Friday 8 April 2016

Syukur

15 April akan datang ni merupukan ulang tahun perkahwinan kami yang pertama. Jangkaan aku, kami suami isteri tak de nak celebrate besar-besaran sebab banyak benda lebih penting kebetulan datang serentak.

Cukuplah hadiah yang paling bermakna tahun ni yang Allah dah kurniakan pada kami. Baby Zahra, puteri kami telah dilahirkan dengan sihat, sempurna dan disenangi InsyaAllah. Amanah Allah. Kelahiran Zahra adalah hadiah ulang tahun perkahwinan yang tak ternilai bagi kami. Menjadi seorang ibu rasa lebih bahagia, suami lebih pentingkan keluarga, lebih bertanggungjawab. Bukan cakap sebelum ni tak. Dah ada anak ni lagi nampak. Terima kasih suami penat lelah jaga sampai habis pantang walaupun terpaksa duduk jauh sementara ni.

Alhamdulillah tahun ni, suami dapat kerja baru, Zahra, dan beli rumah dah selesai. Walaupun tak sebesar orang lain tapi aku bangga suami aku beli hasil dia. 

Bulan perkahwinan pulak kami sambut kecik-kecik je maybe pergi makan je la. Sebab bulan ni banyak nak pakai, roadtax insurans kene renew, dah start bayar rumah, rumah kat Muar pun dah dapat tinggal tunggu surat cuma kena masuk utility, nak beli pekakas rumah mesin basuh, peti ais, tv, tilam dan benda-benda penting. Pinggan mangkuk dapur microwave bagai pun banyak dapat hadiah masa kahwin. Tinggal dapur aku berasap ke idok lepas ni.

Aku minta Allah supaya rezeki suami aku dicukupkan. 


Semoga keluarga kecil kami lebih bahagia dan berkat. Amiin.

Perkenalkan puteri sulung kami, Zahra.

InsyaAllah tahun depan nak perkenalkan adik Zahra pulak. Hehe.

Selamat ulang tahun perkahwinan yang pertama sayang. Tiada hadiah lebih bermakna dari kehadiran cahaya mata ni.
Anugerah Allah yang terindah.





No comments:

Post a Comment