Saturday 8 September 2012

Kek Coklat Tidak Moist

Di suatu petang yang hening, otak aku berjalan untuk membina sebuah makanan. Then i was thinking so many time, and finally.. ting!(idea), KEK COKLAT!

Bersemangat google resepi, so lepas mengenalpasti bahan-bahan diperlukan. Aku selongkar dapur mak aku, kebanyakan ada cuma serbuk koko je tak de. Laju aku pergi beli kat kedai. 

Bahan-bahan diperlukan cehhh. tak payahlah aku letak resepi, bukan ada orang nak ikut pun, kalau ikut aku punya resepi conform tak moist nanti. Google je, macam-macam nama keluar, kek coklat mak jemah, mak bedah, kak nita, ahh pokoknya dihujung jari deh. Usah bimbang.

Ku bancuh kubancuh penuh bersemangat. Jeng jeng jeng. da siap. Tinggal kukus je.

45 minit kemudian... biasa dalam drama 5 tahun kemudian, 10 tahun kemudian, ni 45 minit je?? iyeee memang sekejap je buatnya. ni realiti bukan drama yang propa heh.

Tajuk: Kek Coklat Tidak Moist
Tadaa!!! serius memang sedap cuma cuma cuma cuma kenapa tak tinggi?!!!! aku dah letak baking powder gila! kalau tak boleh jual terus, sebab gorjes sangat rasa dia. Thanks to myresepi.com.

"Saya nak buktikan pada semua-semua orang bahawa perempuan cantik pun boleh masak tauuuu."
(style kat iklan masterchef malaysia musim 2)

Kah kah kah, sudahlah kau. perasan lebeyyyyyyyy. Wei muka aku besar godang ah pakai shawl. Serem. lariiiiiiiiiii

No comments:

Post a Comment