Friday 31 August 2018

Acececehhhh

Motivation. Adore her; Hanis Zalikha. 

Sometimes rasa rendah diri sebab kita surirumah tak ada kerjaya macam perempuan lain. Boleh cantik bergaya selalu.   Busy woman. Self esteem. Tak pe lah masing masing punya rezeki. Rezeki kita jaga anak-anak dan suami. Walau tak banyak duit tapi Alhamdulillah rezeki selalu ada. 


Orang kata perempuan kene ada pendapatan sendiri, nanti laki tinggal ada la duit yada yada yada. Tak kan nak kerja semata takut sangat laki tinggal. Kalau dia kerja pun sebab nak bantu ekonomi keluarga, nak bantu suami dia. Kadang cakap juga kat husband, apa yang dalam fikiran ni. Dia kata buat apa nak fikir bukan-bukan. True, macam hanis cakap. 



Aku ada big reason kenapa berat hati nak tinggal anak-anak. Aku rasa belum tiba masa sesuai. So aku cuba dapatkan kelas kemahiran. At least boleh jana pendapatan dari rumah. InsyAllah. Doakan plan aku. Masing2 kita jalan hidup tak sama. 


Yang penting love each other. Jujur n setia. InsyAllah setiap rezeki kita berkat. Amiin. Kita dan dia banyak kekurangan. So kita melengkapi satu sama lain. Seni menerima dalam berpasangan tu penting. 

Saya sayang suami saya. ❤️💚❤️

No comments:

Post a Comment