Sunday 29 July 2018

Bird feeding & Nasi Kak Wok

Since husband operasi, setiap kali dia balik adalah hari hari yang ditunggu. Sebab mama boleh berjalan dan boleh rehat sikit dari handle anak anak. Maklum lah anak dah dua kecik2.. tak sama macam anak 1. Kalau rasa anak 1 ko fah ribut semua benda nak prepare, anak dua preparation ko kene double, anak 3 triple, and so on.. hihi. 

Tapi dalam tak sedar kepenatan dan kekelamkabutan ko urus diorang hari-hari ni la punca ko rasa bahagia setiap masa. Alhamdulillag rasa bahagia sangat.. walaupun kadang semua dah siap nak keluar, tetiba sorang anak berak dulu, ada je barang tertinggal, eh anak dara belum ikat rambut, susu air panas kene prepare, baju pampers spare kene bawak.. adeh memacam. 

Mak da siap sedia bapak dia pulak tetiba nak berak huwaaa..

Ada suami yang supportive adalah benda paling penting bila dah jadi seorang ibu. 



Ok sambung. Hehe. Masa ni husband aku balik semalam petang. Malam tu pun terus pergi layan anak dara naik train kegemaran kat aeon. Naik sekali round RM5 alahai. Nasib anak aku jenis tak minta mainan. Dia memang suka sangat aktiviti outdoor. Jalan jalan ( ni perangai mama abah dia), main slide, naik train, g zoo, layan binatang, mandi swimming pool, pantai, atau yang berasaskan pasir/air. Tu la yang dia suka.

So esok nya abah janji nak bawak pegi jumpa birds. So pepagi kalau husband ada aku mmg rajin mandikan anak2 sesiap. Siapkan diorang. Kite pun paham laki baru balik penat, tapi kalau die dah aktif die tolong siapkan anak dara tu. 
 

Ok dah siap..kalau nak keluar aku tak marah husband janji aku ad masa nak mekap diri sendiri. Kalau tak mekap tu cantik lagi tapi lampir sikit lah hahahaha. Tak de lah gurau. Ok aku suka mekap. Tapi bukan lah reti sangat bebuat muka tak pucat bolehlah. 

Nak selfie pun anak2 interframe. Nanti bertambah anak muka mak pun separuh je. Hihi

Keluar pun dah dekat tengahari, so sampai jb, kite pekena nasi kak wok dulu. Kedai viral tu. Tp mmg sedap pun murah pun ye. 


Rayyan lak yang tak sabar tgk nasi. Sabar dij next month kite makan. Now minum susu mama bebanyak k. Trip nak makan ni lama k, datang weekend memang kene beratur la. Tapi servis cepat sebab diorang senduk2 je kan. 

Nak makan anak bujang lak merengek tak selesa, sebab panas.. aku bagi husband aku makan dulu aku dukung pergi luar kene angin abru diam. Pastu turn aku pulak makan. Aku suka bagi husband aku makan dulu.. dia memang jenis makan cepat. Aku memang lama. Hihi. Makan pun ikut turn. Kalau anak behave ok, kiteorg makan je sesaing. 

Lepas makan baru lah layan anak dara nak beli roti, bagi birds makan. 


Taraaa dah ada.. mari mari birds..


Projek bapa dan anak.


Zahra memang tak takut. Brave girl. 


Lepas tu pulak dia baru beli happy meal. Dapat pulak hadiah kamera. Kengkonon asyik amik gambar je la tu katanya...


Mama pun nak sefie walau pun selalu sangat datang sini ehhehe..


Lepas tu pergi pulak crown kat istana. Duduk duduk main lari lari. 


Tak habis-habis dengan bag didi n kamera. Nanti dia penat jalan minta lak abah dukung. Berangkut la dengan beg tu.



My baby.


My love. Suamiku cinta hatiku. 


My small family.


Harap dua2 ni akan jadi bestfriend mama ok. Sayang semua.

Petang tu terus balik umah mak mertua. Pastu pergi singgah rumah kak ipar kat scientex, dia buat kan mee bandung. Dah siap semua malam baru la balik. Esok nya husband dah naik kerja. 💕 Ya Allah kau rahmatilah kami. Kurniakanlah kami selalu dengan rasa syukur, bahagia, dan cukup. Amiin. 

No comments:

Post a Comment