Thursday 11 August 2016

Riadah di Parit Jawa, Muar

Best kan tajuk aku macam tourist guide ke luar negara. Haha.

Hari ni baru hari Khamis, tapi kita dah ada kat Kulai dari Selasa petang. Sebab mak mertua tak berapa nak sihat. So husband ambil cuti. Hari ni husband ada kerja part time sikit, saya dan zahra stay umah ja nohh. Die pun tidur macam sedap je mama nak hapdet blog sikit masa kami pergi riadah petang masa tu.

Sebenarnya petang tu nak pergi beli dropolene zahra je kat watson. Tapi ye la husband aku kan suka try lalu jalan sana lalu jalan sini tetengok kan. Klu aku hmm mana yang aku tau je aku lalu situ kan. Haus sangat. 

Petang tu try pepusing area Parit Jawa, Muar. Kat sini la tempat diorang punggah ikan. 

Walaupun da petang, paneh boleh tahan.  Husband aku cakap kat sini ada kedai asam pedas best tapi kite sampai tutup dah. 

Si pink dimana-mana ni tak tengok kamera pun yeee.

Aku suh abah dia amek gambar dengan pokok kelapa situ sebab pokoknya kecik, die amek gambar kepala aku napee 😂
Hahaha

Kat sebelah sana tu ada taman permainan, ramai gak mak-mak orang bawak anak tapi ada monyet berkeliaran, sebelum parut kat dahi aku ni bertambah belah kiri pulak dek kene cekau ngan monyet, jom le kite balik. Hehe
 
Balik tu nampak diorang jual bawang-bawang ni murah. Tapi ritu baru lepas belanja.

Kiteorang beli kentang je ni, boleh la buat wedges ke, fries ke, buat lelauk kan. Tapi jangan ingat guni besar ni, dalam guni besar ni ada lagi bape guni kecik sikit, baru rege RM2. Pang jugak seller ni, taktik tu nak suh orang benti.

Dah balik jom, mama nak senaraikan aneka resepi kentang ni.

Hehe


No comments:

Post a Comment