Tuesday 3 June 2014

Semalam

Aku tak tahu pun nak buat apa sekarang, padahal boleh je kau terus siapkan kemas bilik, ni kau buat separuh-separuh; padahal boleh je kau kemas dapur, padahal boleh je kau sembahyang lepas tu baca quran lama-lama, padahal boleh je kau baca buku-buku ilmiah, padahal boleh je kau tengok movie. Kau cakap kau tak tahu nak buat apa? dina, manusia punya pilihan. dan sekarang aku memilih untuk baring tak berbuat apa tapi mengupdate untuk merepek.

Yang option lain nanti aku buat.

Semalam aku pergi betulkan bumper kereta aku sebab masa nak parking aku dengan konfiden level tahap infiniti aku pusing stereng, bumpp! langgar tangga Mydin Hypermarket. Tercabut terus bumper sebelah depan. Ok terus repair. Lama, almost 1hour atau lebih?

Kedai kimpalan dan mengecat Hee Huan ke sape entah namanya. Lupa.

Tengah aku tunggu ada sepasang laki isteri bincang dengan tokey kedai nak welding kaki payung niaga diorang. Aku tengok besinya macam dah buruk, da nampak karat. Tu aku tengok dari jauh, kalau dari dekat?

Aku tengok lama, ye la kite ni selagi boleh guna selagi elok selagi tak menyusahkan, selagi boleh diperbaiki, baiki lah, selagi boleh tahan, tahan lah. Cari alternatif untuk kita baiki tu. Sebab sayang, sebab dah banyak jasa.

Samalah dalam hubungan pun kan? so before nak buang sesuatu fikir banyak kali, tapi kalau kau dah nampak memudaratkan, kau buang, terus kau selam jasad dan rohani kau dalam lautan bahan kimia penjernih.

Masih boleh

Hari ni buka tingkap besar-besar untuk tukar udara Malaysia yang dah bercampur polusi tapi sedikit sebanyak bolehlah aku rasa refresh sementara arjuna beta sampai.

:p

No comments:

Post a Comment